دانمارکی به عنوان زبان دوم
دانش آموزان دوزبانه در صورت نیاز می توانند از سن سه سالگی برای یادگیری زبان دانمارکی کمک بگیرند. این کمکی است که بعد از ارزیابی پیشرفت زبانی کودک توسط یک متخصص زبان، توسط شهرداری تامین می شود. این کمک هااز فعالیت های در کودکستان و محلات نگهداری خصوصی تشکیل شده است. به کودکانی که در خانه از آنها مراقبت می گردد، هر هفته پانزده ساعت آموزش تهیج زبان ارائه می شود.


هنگامی که یک کودک دوزبانه مدرسه ابتدایی را شروع می کند،بررسی می شود که آیا برای دانمارکی به عنوان زبان دوم به کمک نیاز دارد یا خیر. در صورت نیاز، کودک می تواند در مدرسه خود یا در مدرسه دیگری آموزش زبان دانمارکی را به عنوان زبان دوم دریافت نماید. این آموزش در صورت نیاز از کلاس های آمادگی تا کلاس دهم، به کودک ارائه می شود.


تدریس زبان مادری

برای دانش آموزان "گروینلند" و "جزایر فارو" و دانش آموزانی که والدین آنها شهروندان اتحادیه اروپا یا "حوزه اقتصادی اروپا" میباشند، شهرداری ها باید امکانات تدریس زبان مادری را فراهم آورند.با این حال تدریس تنها در صورتی انجام می گیرد که تعداد دانش آموزان کافی ثبت نام کرده باشند.شهرداری ها می توانند امکانات تدریس داوطلبانه زبان مادری را برای دانش آموزان کشورهای دیگر فراهم آورند. شهرداری ها برای ارائه این خدمات می توانند هزینه تدریس را مطالبه مینماید.

در صورتیکه شاگرد در دنبال کردن درس مشکل داشته باشداگر متوجه شدید کودک شما در مدرسه به سختی پا به پای سایر همکلاسی ها پیش می رود، می توانید امکانات آموزش خاص یا اضافی را برای او فراهم آورید. این کار می تواند هم زمان یا درست بعد از مدرسه انجام شود. درباره امکانات موجود با معلم کلاس صحبت کنید.


امتحانات نهایی
دانش آموزان، مدرسه ابتدایی را با یک امتحان در کلاس نهم به پایان می رسانند. امکان ادامه تحصیل در کلاس دهم نیز وجود دارد که آن نیز با یک امتحان نهایی خاتمه می یابد. بعد از آن، دانش آموزان می توانند در یک دوره آموزش حرفه ای ثبت نام کنند یا تحصیلات خود را در دبیرستان ادامه دهند.

منبع: schultsboghandel.dk