پس گرفتن اقامت موقت و دائم سوئد

در بعضی از شرایط، اداره مهاجرت سوئد میتواند اقامت دائم و موقت سوئد را از افراد باز پس گیرد. شرایط باز پس گرفتن اقامت به شرح زیر می باشد: (توجه کنید که در تمام شرایط ذکر شده، باز پس گرفتن اقامت دائم صد در صد و قطعی نیست و اداره مهاجرت برای هر پرونده به صورت مجزا و بسته به شرایط و موقعیت افراد تصمیم گیری میکند.)

زندگی خارج از سوئد

ترک سوئد و زندگی خارج از سوئد بیشتر از یک سال باعث از دست دادن اقامت دائم شما میشود.
در صورتی که شما حداقل یک هفته قبل از سفرتان و ترک سوئد، به اداره مهاجرت اعلام کرده باشید که میخواهید اقامت دائم خود را نگه دارید، میتوانید تا حداکثر دو سال خارج از سوئد زندگی کنید. در این صورت اگر بعد از دوسال به سوئد برای زندگی باز نگردید، اداره مهاجرت میتواند اقامت دائم شما را باز پس بگیرد.
باز پس گرفتن اقامت میتواند حتی بعد از سال ها زندگی در سوئد اتفاق بیافتد.

ارائه دادن هویت جعلی در هنگام دریافت اقامت سوئد

در صورتی که با استفاده از هویت جعلی اقامت دائم سوئد را گرفته باشید و یا مطلبی را به دروغ برای اداره مهاجرت تعریف و یا حتی عمداً موضوعی را پنهان‌کاری کرده باشید و آن موجب گرفتن اقامت شما شده باشد؛ اداره مهاجرت میتواند اقامت شما را باز پس بگیرد.

رای دادگاه

در صورتی که بخاطر انجام دادن جرمی به دادگاه احضار شوید، دادگاه میتواند رای بر اخراج شدن شما از سوئد دهد و در نتیجه اقامت شما باز پس گرفته شود.

ازدواج صوری

طبق قانون، اگر فردی از طریق ازدواج و یا Sambo اقامت سوئد را دریافت کند، و اداره مهاجرت با دلایل بسیار محکم به صوری بودن ازدواج پی ببرد، فردی که تقاضای اقامت کرده است، نه تنها از سوئد اخراج میشود بلکه احتمال پرداخت جریمه و حتی زندانی شدن تا شش ماه را دارد.

منبع: سایت ایرانیان سوئد