آیا سوئدی ناب وجود دارد؟

قومیت سوئدی
قومیت یعنی تعلق داشتن به یک گروه بخصوص که اهل یک مکان واحد هستند.قومیت سوئدیها از قوم ژرمن است. ژرمنها حدود 500 سال از قبل از تاریخ ما در اروپای شمالی و مرکزی بصورت یک گروه قومی درآمدند.

فرهنگها دائماً در حال تغییر هستند. این امر برای گروههای مختلف نیز متفاوت است. مواردی که سوئدی محسوب می شوند، مثلاً علاقه به طبیعت، در فرهنگهای دیگر نیز وجود دارد.

زبان سوئدی
حدود ده میلیون نفر به زبان سوئدی تکلم می کنند. به این زبان بیشتر در سوئد تکلم می شود ولی در برخی از نواحی فنلاند نیز مردم به زبان سوئدی صحبت می کنند. زبان سوئدی به دانمارکی و نروژی شبیه است. اغلب مردم سوئد، نروژ و دانمارک زبان یکدیگر را می فهمند.

سوئدیها و دین
سوئد یکی از بیشترین کشورهای سکولاریزه شده (جدائی دین از سیاست) جهان است. یک کشور سکولاریزه کشوری است که دیگر خیلی زیاد مذهبی نیست.علیرغم این امر جامعه سوئد برمبنای ارزشهای مسیحیت استوار است. یکی از این ارزشها درک موارد صحیح و واقعی زندگی است. بسیاری از اعیاد و مراسم سوئد،مثلاً مراسم تأیید و تثبیت، غُسل تعمید و خاکسپاری از دین سرچشمه میگیرند.

حدود 70 درصد از کل سوئدیها به کلیسای مسیحی سوئد تعلق دارند. ولی تعداد اندکی بطور مرتب در آئین نیایش در کلیسا شرکت می کنند. 60 درصد از کودکان متولد سوئد در کلیسای سوئد غُسل تعمید می شوند. بیش از نیمی از سوئدیها خارج از کلیسای سوئد ازدواج می کنند. حدود 80 درصد خاکسپاری ها در کلیسا انجام می شود.

علیرغم اینکه بسیاری از مردم در سوئد مذهبی نیستند ولی اغلب آنها دارای نوعی اعتقاد هستند. آنها مثلاً می توانند به عدالت، دموکراسی یا حقوق یکسان انسانها معتقد باشند. عشق به طبیعت یکی دیگر از بخشهای مهم مبنای ارزشها و اعتقادات سوئد است.

سوئدیها و وقت
در سوئد به موقع آمدن مهم است. اگر با فردی ساعت 14 قرار ملاقات گذاشته اید او روی این حساب می کند که شما ساعت 14 می آئید.

منبع: https://www.informationsverige.se