پیدا کردن کار از طریق سایت Blocket

سایت بزرگ Blocket معروف به خرید و فروش اجناس دست دوم است. اما این سایت بخشی مختص جویندگان کار نیز دارد. در این بخش شرکت های بزرگ و کوچک و آژانس های کاریابی، روزانه آگهی های استخدام منتشر میکنند.
با درست کردن Jobb bevakning میتوانید، آگهی های استخدام مورد علاقه‌تان را روزانه از طریق میل دریافت کنید. برای اینکار کافیست روی Skapa jobbevakning کلیک کنید. در قسمت Vad نام پست های شغلی مورد نظرتان را بنویسید، مانند Kassörska, ekonomiassistent. و در قسمت Var شهر محل سکونت و یا شهری که مایل هستید در آن کار کنید را، بنویسید.
 دیدن آگهی های استخدام در Blocket Jobb

سایت های شرکت ها

در 90 درصد سایت های شرکت ها، بخشی به عنوان Lediga jobb و یا jobba hos oss وجود دارد. در این بخش تمامی آگهی های استخدامی شرکت منتشر شده است. شما میتوانید رزومه خود را مستقیما از طریق سایت شرکت، ارسال کنید. نام مسئول استخدام همیشه در پایین آگهی ذکر شده، چند روز بعد از ارسال رزومه، با ایشان تماس بگیرید و از روند پروسه استخدام سوال کنید.

شرکت های تازه تاسیس شده، معمولا از طریق رابط و یا اداره کار کارمندان خود را استخدام میکنند. اما شما میتوانید در این راه پیشرو باشید. برای مثال اگر در گوتنبرگ زندگی میکنید، مسلما می دانید که در محله Högsboindustri شرکت های بسیار زیادی مشغول به کار هستند. شما میتوانید به سایتی مانند Eniro بروید و نام و سایت شرکت های تازه تاسیس شده را پیدا کنید و رزومه خود را به ایمیل شرکت ارسال کنید. این کار مناسب اشخاصی است که دنبال کارهایی از جمله انبارداری، دفتری و طراحی وبسایت هستند.

برای پیدا کردن نام شرکت ها در eniro, نام یک خیابان را بنویسید، بعد روی گزینه Företag på den här adressen کلیک کنید. لیست تمام شرکت ها در آن خیابان را میتوانید ببینید.

رادیو های محلی

اگر تازه به سوئد آمده‌اید و ترجیح میدهید کارفرمای ایرانی داشته باشید، میتوانید به رادیو های محلی گوش کنید و در ساعت های بخش نیازمندی، تماس بگیرید.
در بخش های نیازمندی رادیوهای محلی سوئد هم کارفرما و هم جویندگان کار از طریق تلفن آگهی خود را در رادیو اعلام میکنند، برای مثال یک پیتزاباگاره که به کار نیاز دارد و یا یک شرکت حمل و نقل که برای اسباب کشی به کارگر احتیاج دارد. توجه داشته باشید که در میان این آگهی ها نباید زیاد منتظر شنیدن کارهای دفتری و یا ریاستی بود.

منبع: سایت ایرانیان سوئد