Studiebidrag

اگر شما بین ۱۶ تا ۲۰ سال سن دارید و در دبیرستان تحصیل میکنید، میتوانید درخواست Studiebidrag دهید. افرادی دارای تابعیت سوئدی هستند، نیازی به ارسال تقاضانامه ندارند. اما اگر تابعیت کشور دیگری را دارا هستید، باید برای دریافت studiebidrag تقاضانامه کتبیارسال نمائید، توجه کنید که فقط تا ترم بهار سالی که ۲۰ ساله میشوید میتوانید Studiebidrag دریافت نمایید. از ترم پاییز آن سال، باید درخواست Studi‌emedel دهید.

Studiebidrag ماهانه به مبلغ ۱۰۵۰ کرون به مدت ۱۰ ماه در سال پرداخت میشود. در صورتی کهدرآمد سالانه والدین و خود دانش آموز کمتر از ۱۲۵ هزار کرون باشد، حداکثر ۸۵۵ کرون و حداقل ۲۸۵ کرون به Studiebidrag اضافه خواهد شد.

توجه: در این مقاله ما به Studiem‌edel و شرایط افرادی که بالای ۲۰ سال سن دارند، می پردازیم.

Studiem‌edel
Studiem‌edel شامل کمک هزینه مالی بلاعوض و وام تحصیلی می باشد. گرفتن وام تحصیلی اجباری نیست و شما میتوانید فقط کمک های بلاعوض دریافت کنید. مقدار و مدت زمانی که شما میتوانید studiemedel دریافت کنید، نسبت به سن، سطح تحصیلات، مقطع تحصیلی و شرایطی دیگر، محاسبه میشود.
حدود ۷۰ درصد studiemedel از وام تحصیلی تشکیل شده است. این وام به صورت ماهانه پرداخت میشود. بهره وام تحصیلی در سوئد بسیار پایین است و مدت زمان بازپرداخت معمولا بسیار طولانی است. بهره وام تحصیلی CSN در سال ۲۰۱۵ فقط یک درصد بود.
همانطور که پیشتر هم گفته شد، بخش عظیمی از studiemedel شامل وام تحصیلی میشود؛ اما در بعضی از شرایط، شما میتوانید حدود ۶۶ درصد کمک هزینه را به صورت کمک مالی بلاعوض دریافت کنید و فقط ۳۴ درصد وام بگیرید. این نوع Studiemedel، به سوئدی Högrebidrag نام دارد.


منبع: سایت ایرانیان سوئد